Home / افزایش فروش / ۵ دلیل که می گویند استفاده از هدایای تبلیغاتی برای هر کسب و کاری حیاتی است (بخش دوم)

۵ دلیل که می گویند استفاده از هدایای تبلیغاتی برای هر کسب و کاری حیاتی است (بخش دوم)

در بخش اول مقاله با عنوان «۵ دلیل که می گویند استفاده از هدایای تبلیغاتی برای هر کسب و کاری حیاتی است» مطرح شد که هر کسب و کاری برای تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل به یک روش بازاریابی مقرون به صرفه نیاز دارد که هدایای تبلیغاتی یک روش مناسب برای این هدف است. با این روش بازاریابی ارزان قیمت می توانید مشتریان را در اختیار خود بگیرید. برای کسب و کارهای کوچک و استارتاپ ها که فعالیت خود را به تازگی شروع کرده اند، استفاده از هدایای تبلیغاتی خلاقانه می تواند به کاهش بودجه های بازاریابی آن ها کمک کند و از این طریق توجه مردم را نسبت به برند خود جلب نمایند.

گیفت های تبلیغاتی به عنوان یک تاکتیک بازاریابی مقرون به صرفه از گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته اند و همیشه مورد توجه مدیران بازاریابی بوده اند. از کسب و کارهای کوچک و تازه تاسیس گرفته تا شرکت های بزرگ، برای تبلیغات و بازاریابی برند خود و ثبت آن در ذهن مشتریان و همکاران تجاری از هدایای تبلیغاتی استفاده می کنند.
در ادامه مقاله یک دلیل از ۵ دلیل ضرورت استفاده از هدایای تبلیغاتی در کسب و کارها مطرح شد. در این مقاله قصد داریم ۴ دلیل دیگر را مطرح کنیم.

۰۲٫ تشخیص نام تجاری فوری
به رسمیت شناختن نام تجاری یا برند به این معنا است که مصرف کنندگان بلافاصله با دیدن لوگوی شرکت بتوانند شرکت، محصولات یا خدمات را شناسایی کنند. به عنوان مثال، مردم با دیدن آرم قهوه ای زرد فست فود مک دونالد بلافاصله می توانند آن را تشخیص دهند.

ارائه هدایای تبلیغاتی به مشتریان و همکاران تجاری، کمک می کند که برند شما را به رسمیت بشناسند و همچنین در یادآوری برند برای آن ها بسیار موثر عمل می کند. این مورد یکی از دلایل اصلی توزیع گیفت های تبلیغاتی است. طبق تحقیقاتی که انجام شده است، مشخص شد ۸۹ درصد از مصرف کنندگان می توانند حتی دو سال پس از دریافت یک هدیه تبلیغاتی،آن را به یاد بیاورند.
این هدیه به مدت طولانی در خانه ها و دفاتر و یا اتومبیل ها و غیره باقی می ماند، و مصرف کنندگان در تمام طول روز برند و کسب و کار شما را یادآوری می کند. در واقع، مصرف کنندگان به طور متوسط ۶ ماه سال را از هدایای تبلیغاتی استفاده می کنند. به همین دلیل دفعه های بعدی که لوگوی برند شما را ببینید سریع کسب و کار و محصولات یا خدمات شما را به خاطر می آورند.

۰۳٫ کسب و کار شما بیشتر در معرض دید قرار می گیرد
تبلیغات در تلویزیون و یا بیلبوردهای تبلیغاتی از روبروی چشم شما در چند ثانیه می گذرند، اما هدایای تبلیغاتی در اغلب موارد مورد استفاده قرار می گیرند و در طی روز در مقابل چشم مشتریان قرار دارند.
طبق گزارشات انجمن بین المللی هدایای تبلیغاتی (PPAI)، ۷۶٫۱ درصد از مصرف کنندگان می توانند نام تبلیغ کننده را در محصول تبلیغاتی که در ۱۲ ماه گذشته دریافت کرده اند، به یاد بیاورند. در مقایسه، تنها ۵۳٫۵ درصد از مصرف کنندگان توانستند نام یک تبلیغ کننده را که در هفته گذشته در مجله یا روزنامه دیده بودند، به یاد بیاورند.

۰۴٫ به عنوان کارت ویزیت کسب و کار شما عمل می کند
کارت ویزیت ها باعث معرفی شرکت و محصولات آن به مصرف کنندگان می شوند. هدایای تبلیغاتی نیز تقریبا به همان شیوه عمل می کنند، اما با نتایجی بهتر. هنگام توزیع گیفت های تبلیغاتی به مشتریان و همکاران تجاری خود- ممکن است این گیفت ها مرتبط با کسب و کار و صنعت ما باشد- در واقع کسب و کار خود را به مشتریان بالقوه معرفی می کنیم. طبق پژوهش های صورت گرفته، ۷۱٫۶ درصد از شرکت کنندگان که هدایای تبلیغاتی دریافت کرده بودند، نام شرکتی را که به آنها هدیه داده بود، به یاد می آوردند.
به یاد داشته باشید که حتما بر روی هدایای تبلیغاتی نیز مانند کارت ویزیت، اطلاعات تماس و لوگوی شرکت خود را چاپ کنید. با چاپ آرم شرکت، تصاویر و شعار، پیام کسب و کار خود را به هدیه گیرنده منتقل می کنیم. هدایای تبلیغاتی ملموس مانند فلش تبلیغاتی، ماگ تبلیغاتی، خودکار تبلیغاتی، پاوربانک تبلیغاتی، کیف تبلیغاتی و جاکارتی تبلیغاتی و… به عنوان یک کارت بازرگانی عمل می کنند که مصرف کنندگان می توانند به صورت روزانه از آن ها استفاده کنند.

به علاوه، هدایای تبلیغاتی نیز به عنوان بخشی از کمپین های رسانه های اجتماعی عمل می کنند، بنابراین می توانیم از آن ها به عنوان بخشی از کمپین رسانه های اجتماعی خود استفاده کنیم. به عنوان مثال، می توانیم کدهای QR خود را روی یک بطری تبلیغاتی چاپ کنیم. یا به عنوان مثالی دیگر، می توانیم هشتگ های خود را روی تی شرت تبلیغاتی، ماگ تبلیغاتی و سایر آیتم های تبلیغاتی چاپ کنیم.

۰۵٫ وفاداری مشتری
مشتریان ما باید زمانی که نیاز داریم، محصولات شرکت ما را خریداری کنند. معمولا بازاریابان منابع زیادی را صرف ساخت یک پایگاه داده جامع از مشتریان وفادار می کنند. آن ها در کوتاه مدت برای به دست آوردن حس وفاداری مشتریان نسبت به شرکت، از هدایای تبلیغاتی لوکس استفاده می کنند.
در این امر الزامی برای استفاده از محصولات تبلیغاتی لوکس نیست، اما بهتر است اطمینان حاصل کنیم که هدایای تبلیغاتی که توزیع می کنیم با استانداردهای با کیفیت بالا و ترجیحا مارک تطبیق دارند.

مصرف کنندگان با هدایای تبلیغاتی با کیفیت ارتباط برقرار می کنند، این امر برای حفظ مشتریانی که برای اولین بار از محصولات ما خرید می کنند و در کنار آن یک هدیه تبلیغاتی می گیرند، کمک می کند.

نوشته ۵ دلیل که می گویند استفاده از هدایای تبلیغاتی برای هر کسب و کاری حیاتی است (بخش دوم) اولین بار در هدایای تبلیغاتی مناسب در نوبل گیفت | هدیه تبلیغاتی پدیدار شد.

About payam

Check Also

نقش هدایای تبلیغاتی در رقابت های بازاریابی

بازاریابی به عنوان فرایندی مدیریتی-اجتماعی تعریف می‌شود که بوسیله ی آن افراد و گروه‌ها از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *