Home / افزایش فروش / ۵ دلیل که می گویند استفاده از هدایای تبلیغاتی برای هر کسب و کاری حیاتی است (بخش اول)

۵ دلیل که می گویند استفاده از هدایای تبلیغاتی برای هر کسب و کاری حیاتی است (بخش اول)

هر کسب و کاری برای تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل به یک روش بازاریابی مقرون به صرفه نیاز دارد که هدایای تبلیغاتی یک روش مناسب برای این هدف است. با این روش بازاریابی ارزان قیمت می توانید مشتریان را در اختیار خود بگیرید. برای کسب و کارهای کوچک و استارتاپ ها که فعالیت خود را به تازگی شروع کرده اند، استفاده از هدایای تبلیغاتی ویژه و خلاقانه می تواند به کاهش بودجه های بازاریابی آن ها کمک کند و از این طریق توجه مردم را نسبت به برند خود جلب نمایند.

گیفت های تبلیغاتی به عنوان یک تاکتیک بازاریابی مقرون به صرفه از گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته اند و همیشه مورد توجه مدیران بازاریابی بوده اند. از کسب و کارهای کوچک و تازه تاسیس گرفته تا شرکت های بزرگ، برای تبلیغات و بازاریابی برند خود و ثبت آن در ذهن مشتریان و همکاران تجاری از هدایای تبلیغاتی استفاده می کنند. در این زمینه آمارهای بسیار جالبی وجود دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می شود:
در آمریکا ۸ نفر از ۱۰ مصرف کننده دارای یک تا ۱۰ هدیه تبلیغاتی هستند
۶ نفر از ۱۰ نفر از این مصرف کنندگان هدایای تبلیغاتی خود را تا دو سال نگهداری می کنند.
۸۵ درصد از افراد پس از دریافت یک آگهی تبلیغاتی، با تبلیغ کننده تجارت می کنند.
۳۱٪ از مصرف کنندگان U.S. یک کیسه تبلیغاتی دارند.
۸۹ درصد از مصرف کنندگان می توانند حتی دو سال پس از دریافت یک هدیه تبلیغاتی تبلیغ را به یاد بیاورند.
۶۳٪ از مصرف کنندگان هدایای تبلیغاتی خود را هنگامی که مورد نیاز نیستند، به فروش می رسانند.

اهمیت و ضرورت هدایای تبلیغاتی برای ارتقاء کسب و کار را می توانید از آمارهای فوق محاسبه کنید. بر اساس مطالعه ای که توسط PPAI انجام شده است، ۹۴ درصد از مردم به خاطر دارند که یک هدیه تبلیغاتی دریافت کرده اند، همچنین این مطالعه نشان می دهد که ۸۳ درصد از مصرف کنندگان دوست دارند هدایای تبلیغاتی داشته باشند که پیام تبلیغاتی دارد، ۸۵ از افرادی که هدیه تبلیغاتی دریافت کرده اند با تبلیغ کننده وارد تجارت می شوند. علاوه بر موارد ذکر شده ۵۸ درصد از مصرف کنندگان مورد بررسی اظهار کرده اند که هدایای تبلیغاتی را از یک سال تا چهار سال نگه می دارند. ۸۹ درصد از مصرف کنندگان می توانند نام شرکت تبلیغ کننده را برای ۲۴ ماه (۲سال) پس از دریافت هدیه به خاطر بیاورند. علاوه بر موارد ذکر شده، اگر مصرف کنندگان از هدایای تبلیغاتی دریافتی رضایت داشته باشند، تعداد بسیار زیادی از مشتریان را به ارمغان می آورند. این آمارها تاکیدی بر اهمیت استفاده از گیفت های تبلیغاتی برای بازاریابی و برندینگ دارند.

کسب و کارهای بزرگ و کوچک از اهمیت هدایای تبلیغاتی برای رسیدن به تعداد بالایی از مشتریان در یک بازار رقابتی، آگاهی دارند. هدایای تبلیغاتی با کیفیت و خلاقانه، توجه گیرندگان را نسبت به محصولات و کسب و کار شما جلب می کنند. این هدایا با لوگو، نام تجاری و اطلاعات تماس که بر روی آن ها چاپ شده است توجه مخاطبان را نسبت به شرکت شما جلب می کنند. یکی از اهداف تمرکز بر روی هدایای تبلیغاتی این است که باعث ایجاد علاقه مشتریان نسبت به کسب و کار می شود.

برای دستیابی به نتایج بهتر، معمولا بازاریابان از هدایای تبلیغاتی مارک دار و با کیفیت بالا استفاده می کنند تا دریافت کنندگان برای مدت طولانی تری از آن ها استفاده کنند. استفاده از محصول تبلیغاتی با کیفیت باعث ماندگاری بیشتر هدیه می شود در نتیجه تکرار نام تجاری برای دریافت کننده بیشتر صورت می گیرد و این موضوع به مشتریان کمک می کند تا ارتباط بهتری با نام تجاری یک شرکت برقرار کنند. این به این معنا است که یک بار توزیع هدایای تبلیغاتی به اندازه کافی تاثیرگذار است تا مشتریان را با برند شما برای چندین ماه درگیر کنند.
قوانین و مقرراتی که بیشتر بازاریابان برای تبلیغات و بازاریابی استفاده می کنند، مواردی تکراری است که روزانه توسط سایر بازاریابان نیز استفاده می شود. هدایای تبلیغاتی متنوع هستند و می توانند تقویم تبلیغاتی، فلش کارتی تبلیغاتی، ماگ تبلیغاتی، پد موس تبلیغاتی، چتر تبلیغاتی، خودکار تبلیغاتی، اسپیکر تبلیغاتی، پاور بانک تبلیغاتی، جاکارتی تبلیغاتی، کیف تبلیغاتی، ساعت تبلیغاتی، گلدان و … باشند. در واقع در انتخاب گیفت های تبلیغاتی محدودیتی وجود ندارد و هر چیزی می تواند یک هدیه تبلیغاتی با برند شما باشد. اما بازاریابان با تجربه باید یک استراتژی خلاقانه را دنبال کنند و هدایایی را انتخاب کنند که نه تنها مفید و منحصر به فرد باشد بلکه باید دارای کیفیت بالا برای تاثیرگذاری بیشتر هم باشد.

در ادامه مقاله، ۵ دلیل را مطرح می کنیم برای اینکه چرا استفاده از هدایای تبلیغاتی برای کسب و کارها حیاتی هستند:

۱- بازاریابی موثر با هزینه کم هستند
بسیاری از شرکت های کوچک برای شناساندن نام تجاری خود در مقیاس وسیع، نیاز به یک کمپین تبلیغاتی بزرگ با هزینه بالا دارند که در آن از رسانه های تبلیغاتی مختلف استفاده می شود. اما این شرکت ها می توانند با هزینه ی بسیار کم تر نسبت به کمپین تبلیغاتی، به اهداف بازاریابی خود دست یابند. ارائه هدایای تبلیغاتی به بازار هدف روشی کم هزینه تر نسبت به کمپین های تبلیغاتی است . شرکت های کوچک و تازه تاسیس با شرکت در نمایشگاه های تخصصی و توزیع هدایای تبلیغاتی در غرفه خود می توانند بازدید کنندگان بسیاری را جذب کنند و راه های ارتباطی جدیدی را برای همکاری های جدید ایجاد نمایند. اکثر تولید کنندگان هدایای تبلیغاتی، قیمت ها را برای فروش های عمده بسیار پایین نگه می دارند. قیمت این محصولات گرچه کم است اما تاثیر آن ها بر دریافت کنندگان بسیار است و کارآمدی آن ها از طریق تحقیقات مختلف به اثبات رسیده است.
طبق تحقیقات انجام شده، ماگ های تبلیغاتی، به طور خاص، در تبلیغات بسیار موثر هستند. چرا که ۵۷ درصد از افرادی که لیوان تبلیغاتی دریافت کرده بودند توانستند شرکت تبلیغ کننده را به وسیله ماگ دریافتی به یاد بیاورند. بنابراین می توان گفت این محصولات دارای ارزش سرمایه گذاری می باشند.

ادامه دارد …

نوشته ۵ دلیل که می گویند استفاده از هدایای تبلیغاتی برای هر کسب و کاری حیاتی است (بخش اول) اولین بار در هدایای تبلیغاتی مناسب در نوبل گیفت | هدیه تبلیغاتی پدیدار شد.

About payam

Check Also

نقش هدایای تبلیغاتی در رقابت های بازاریابی

بازاریابی به عنوان فرایندی مدیریتی-اجتماعی تعریف می‌شود که بوسیله ی آن افراد و گروه‌ها از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *