Home / Uncategorized @fa / ۳ نکته درباره ارائه هدایای تبلیغاتی سازمانی

۳ نکته درباره ارائه هدایای تبلیغاتی سازمانی

در ادبیات کسب و کار جدید همگی شنیده‌ایم که در طولانی مدت ارائه چیزهای ارزشمند بهتر از انتظار دریافت پاداش است. به همین خاطر نسبت به سالیان گذشته بیشتر از شرکت‌ها انتظار می‌رود که به ارائه هدایای تبلیغاتی سازمانی اهمیت بدهند.این هدایا تنها نشان دهنده حسن نیت نیستند. بلکه راهی هوشمندانه برای تقویت روابط و شروع کارهای بهتر در سال جدیدند.
به لیست ارائه هدیه خود نگاهی بیاندازید: کارمندان، مشتریان، همتایان و همکاران تجاری که همگی جزو ارتباطات مهم شما می‌باشند. این افراد بر روی جریان درآمدی شما تاثیر دارند. در صورتی که قدردانی خود را از آن‌ها با تقدیم یک هدیه سازمانی گزینش شده، برای سال جدید نشان دهید، مطمئن باشید که نتیجه آن را خواهید دید.
اگر واهمه دارید که هزینه زیادی برای این کار به شما تحمیل خواهد شد، نگران نباشد. مهمترین نکته‌ای که اکثر صاحبان کسب و کار با تجربه در ارائه هدایای تبلیغاتی سازمانی بر روی آن اتفاق نظر دارند، این است که، موارد سودمندی ارائه دهید که افراد دوست دارند دریافت کنند. آخر سال معمولا پر از هیایو است و کارمندان و مشتریانتان انتظار لطفی هرچند کوچک از شما دارند. در ادامه چند نکته در این زمینه برایتان می‌آوریم:

 تجربه هدیه دهید :

معمولا بهترین هدایا آن‌هایی هستند که تجربه می‌شوند. قدردانی خود را از کارمندان و مشتریان با تجربه‌ای خاص نشان دهید. شاید یک شب شام بیرون و یا یک جلسه ماساژ موارد خوبی باشند. ایده این است که به آن‌ها لحظاتی به یاد ماندنی و آرامش بخش هدیه دهید که در آینده از یاداوری آن لذت ببرند.
به طور مثال مدیر عامل GovernmentAuctions.org به کارمندان خود بلیط رایگان سه فیلم به همراه تخفیف خوراکی داده است. به گفته او شاید الآن تماشای فیلم در سینما تفریحی باشد که هدیه دادن آن به کارمندان نشان دهد که چقدر از تلاش‌هایشان سپاسگذاریم. با این حال او بلیط را به همراه لوگوی چاپ شده شرکت بر روی آن داده است و اعتقاد دارد که با این کار ثابت می‌کنیم که سازمان ما به آن‌ها و علایقشان اهمیت می‌دهد.
حتی تایید شده است که بسیاری ته بلیط خود را پس از مشاهده فیلم نگه داشته‌اند تا یادآوری از لحظات خوبی که توسط شرکتشان رقم خورده است، بماند. هر چند که هدیه یک تجربه چیز فیزیکی باقی نمی‌گذارد، مثل شامی که مشتریتان مهمان شما شده است یا فیلمی که مشاهده شده، اما می‌توان آن را با یک عامل فیزیکی همراه کرد. مثل همان بلیط چاپ خورده یا حتی مونوپادی با لوگوی شما، که بتوانند در آن لحظات خوب عکس سلفی بگیرند. در این صورت این تجربه با آن هدیه عجین شده و همواره جلو چشم او خواهد بود.

هدایای مفید به سادگی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند :

هر کسی دوست دارد هدیه‌ای بگیرد که نیازی از او را بر طرف می‌کند. اگر هدیه شما سودمند باشد، آن را نگه خواهند داشت و استفاده خواهند کرد. اگر لوگوی شما نیز بر روی آن باشد معادل دیده شدن مداوم شما خواهد بود. مثلا یک پاور بانک تبلیغاتی می‌تواند جزو هدایای کاربردی باشد.
وقتی زمان و وقت می‌گذارید و برای تدارکات ارائه هدایای سازمانی خود را می‌چینید، دوست دارید که هنگام دریافت بیشترین تاثیر را در مخاطبتان بگذارد. موارد مرتبط با تلفن همراه معمولا از این دسته‌اند چرا که به همراه خود موبایل در روز مورد استفاده قرار می‌گیرند. ۹۱ درصد بزرگسالان تلفن همراه دارند و به همین خاطر چنین هدایای از نظر مخاطب مفید خواهد بود.
حتی اگر دریافت کننده خود از قبل یک نمونه داشته باشد مشکلی نیست. اگر هدیه شما به خوبی انتخاب شده باشد شانس اینکه جای قبلی را بگیرد زیاد است. مهم نیست که لیوان دسته دار باشد یا پاوربانک، مردم به چیزهای جدید علاقه دارند و این طبیعت انسان است.

اشکالی ندارد ترکیبی کار کنید :

برخی سازمان‌ها تصور می‌کنند باید به دنبال راه حلی همگانی برای هدایای سازمانی خود باشند. اما این کار دیگر صحیح نیست. اگر می‌خواهید کارکنان و مشتریان خود را ذوق زده کنید اندکی تفریح را با هدایای سال جدید خود همراه کنید. نیازی نیست یک هدیه را هر سال بدهید و همچنین نیازی نیست که به همه یک هدیه بدهید.
مثلا می‌توانید هر سال یک زمینه را انتخاب نموده و هدایا را حول آن تهیه کنید. مثلا کیت‌های اضطراری، لوازم سفر، وسایل ورزشی و …. حتی می‌توانید از کارکنان و مشتریان خود بخواهید که در تعطیلات عکس گرفته و برایتان بفرستند تا در آرشیو خاطرات سازمان ثبت نمایید.
شرکت‌هایی نظیر Perry Communications Group این کار را برای چندین سال انجام داده‌اند. به گفته آن‌ها ارائه هدایای سازمانی برای کارمندان مشتری‌ها دیگر تبدیل به موضوع مهمی شده است. ابزاری قدرتمند برای بازاریابی که همه ساله استفاده می‌شود و با استقبال زیادی همراه است. این کار می‌تواند با هدیه کوچکی برای خانواده افراد نیز همراه باشد. آن‌ها شاید مشتری نباشند اما می‌توانند به موفقیت سازمان کمک کنند.
دادن هدایای سازمانی بیش از آنچه تصورش را کنید برایتان آورده خواهد داشت. شاهد در نگاه اول مقداری شادی برای شروع سال جدید ایجاد کرده باشید، اما مطمئن باشید که وفادری افرادی که برای کسب و کار شما مهم هستند نیز به همراه آن خواهد آمد. سال جدید بهانه خوبی برای نشان دادن حس قدردانی خود و غافل‌گیر کردن مشتریان و افراد سازمانتان است. به آن‌ها چیزی خاص بدهید و پله‌ی ایجاد ارتباطات سودآور و موفق خود را در سال جدید بسازید.

نوشته ۳ نکته درباره ارائه هدایای تبلیغاتی سازمانی اولین بار در هدایای تبلیغاتی. پدیدار شد.

About payam

Check Also

نقش هدایای تبلیغاتی در رقابت های بازاریابی

بازاریابی به عنوان فرایندی مدیریتی-اجتماعی تعریف می‌شود که بوسیله ی آن افراد و گروه‌ها از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *