Home / بسته بندی / چاپ دیجیتال در بخش بسته‌بندی موفقیت کمتری داشته است

چاپ دیجیتال در بخش بسته‌بندی موفقیت کمتری داشته است

چاپ دیجیتال در بخش بسته‌بندی موفقیت کمتری داشته است

حمیدرضا طاهری آشتیانی؛ استاد و فعال صنعت چاپ با اشاره به اهمیت چاپ دیجیتال گفت: این صنعت می‌تواند پاسخگوی نیاز بسیاری از سفار‌ش‌ها در تیراژ محدود و کم باشد، کارهایی که نیازی به دستگاه‌های بزرگ و صرف هزینه‌های بالا نیست.

وی افزود: اما اتفاقی که در کشور ما رخ داده این است که علی‌رغم توسعه بسیار خوبی که در حوزه چاپ و نشر داشتیم اما چاپ دیجیتال در حوزه بسته‌بندی رشد و شکوفایی زیادی نداشته است.

طاهری با بیان اینکه رخداد چنین موضوعی عمدتا به دلیل هزینه بسیار بالای این ماشین‌آلات است، توضیح داد: خدمات و ملزومات چاپ دیجیتال به راحتی در کشور امکان‌پذیر نیست و تامین آن‌ها به یکی یا دو منشا اصلی تامین وابسته است که با جریان تحریم‌ها در حاشیه ریسک بیشتری می‌روند و از دسترس دور می‌شوند.

چاپ دیجیتال در بسیاری از عرصه‌ها گسترش داشته

وی ادامه داد: ‌مجموعه‌های زیادی را می‌شناسم که طرح‌های اقتصادی نوشته‌اند ولی برای مناطق آزاد که آن‌ها هم دچار چالش هستند، چاپی که هر کیلو مرکب آن 60 یا 70 یورو برای کارهای خاص باشد، چاپ بسیار پرهزینه‌ای است.

طاهری با بیان اینکه محدودیت‌ها مانع شکوفایی و گستردگی این بخش از صنعت چاپ در بخش بسته‌بندی شده است، عنوان کرد: البته چاپ دیجیتال بسط و توسعه زیادی داشته به صورتی که در مقطعی از حوزه نظارت و کنترل هم خارج می‌شد و اتحادیه‌های صنفی برای عدم ورود سایر حوزه‌ها دغدغه داشتند اما اکنون سازماندهی شده و خارج از بحث بسته‌بندی توسعه پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: چاپ دیجیتال در بسیاری از عرصه‌ها گسترش داشته و خیلی از نیازها را به دلیل اصل انعطاف‌پذیری و سرعت بسیار بالایی که در ارائه محصول نهایی چاپ می‌گذارد، پوشش داده است.

طاهری همچنین درباره آینده چاپ دیجیتال و گرایش آن نیز توضیح داد: عمدتا در بخش تبلیغات و نشر می‌تواند مفید و موثر واقع شود اما در بخش بسته‌بندی به دلیل اینکه عموم استفاده‌ای که از چاپ دیجیتال می‌شود، بعد از تبلیغات است شاهد رشد کمتری در این بخش هستیم.

منبع : ایپینا

 

 

 

نوشته چاپ دیجیتال در بخش بسته‌بندی موفقیت کمتری داشته است اولین بار در چاپ و تبلیغات بهرنگ پدیدار شد.

About payam

Check Also

12 نکته ضروری در طراحی لوگو ( بخش اول )

لوگو را می‌توان به مثابه چهره یا شمایل صورت هر برند دانست، به این معنی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *