Home / آموزش چاپ / چاپ بروشور دیجیتال به چه شکل انجام می شود؟

چاپ بروشور دیجیتال به چه شکل انجام می شود؟

چاپ بروشور دیجیتال به چه شکل انجام می شود؟

چاپ بروشور دیجیتال یکی از قسمت های مهم چاپ دیجیتال محسوب می شود. این گونه تبلیغات (Brochure) یک جور رسانه کاغذی است که به معرفی یک فرآورده یا این که سرویس می‌پردازد . به همین بهانه است که هنگامی مخاطب شما مطالب درون آن را میخواند بایستی به شناخته اولیه از شما و محصولتان برسد . به همین علت است که طراحی بروشور و چاپ بروشور و پخش بروشور کاری بسیار سخت و پر اهمیت است .

بروشور شما قادر است نماینده کمپانی و کالا شما باشد، از طرفی هنگامی که مشتری شما بروشورتان را می بیند مهمترین زمان برای این است که مشتریانتان انتخاب شما را انجام دهند یا این که خیر . به همین بهانه است که ‌این مدل تبلیغات یک کدام از مهمترین قسمت های بازاریابی است . از طرفی بروشور نسبت به پوستر و تراکت دارنده مزایایی است که یکی از آن ها این است که شخص آن را همراه خویش می‌برد و می‌تواند از آن استعمال نماید .

تولید بروشور تبلیغاتی

پس می بایست توجه فرمایید که تولید بروشور تبلیغاتی شما به شایسته ترین صورت باید انجام شود و خوب تر است دارنده جلوه های بصری خوشگل باشد تا اعتنا مخاطب را به قرائت آن جلب نماید . در عین هم اکنون بایستی گویای خصوصیت های جنس و سرویس کاملا و بدور از هرگونه ابهام باشد . طراحی و چاپ بروشور تبلیغاتی می تواند به وسیله شما صورت بپذیرد اما به دلیل زمانبر بودن می‌توانید این کار را به دست متخصصین بسپارید .

بروشورها می‌توانند در سایز A4 یا این که A5 چاپ شوند که بسته به ذوق و سلیقه مشتری و درخواست دهنده تولید بروشور قادر است مختلف باشد. میتوان پس از طراحی و چاپ بروشور برای مقاومت بیشتر بروشورها از روکش های سلفون و یووی برروی آن استفاده کرد و اینکار جلوه بهتری به بروشور تبلیغاتی خواهد داد. این تصمیم با خود مشتری است که کیفیت کار خود را بالاتر برده و توصیه ما این است که کالا شما روی کاغذ گلاسه 135 گرم تا 200  گرمی چاپ شده سپس برای مقاومت بیشتر روی آن ها سلفون کشیده شود و در موقع خط تا بروشور تبلیغاتی دقت شود که خط ها سر جای خود خورده و بروشور تبلیغاتی براحتی تا شده و صفحات آن روی هم قرار بگیرد.

در این قسمت می خواهیم مراحل طراحی بروشور تا پخش بروشور تبلیغاتی را با هم بررسی کنیم :

1 – هدف و خواسته مشتری از طراحی و چاپ بروشور پرسیده و با استفاده از آن کار تولید بروشور را شروع کنیم

ابتدا می بایست معلوم فرمائید انگیزه شما از چاپ بروشور تبلیغاتی چیست؟ آیا صرفاٌ فقط میخواهید خود را معرفی کنید یا این که می‌خواهید مخاطب خود را در یک لحظه به مشتری خویش تبدیل فرمایید . از این رو می بایست داستانی را از آغاز تا پایان در آن تعریف نمایید تا به هدف خویش برسید . البته از خواسته های مخاطبان خویش غافل نشوید به نیازهای آن‌ها دقت فرمائید و  در بروشور لحاظ کنید که به نیازهای آنها اهمیت میدهید و این  محصولات در جواب به نیازهای انها تولید شده است .

صفحات اولیه در بروشور تبلیغاتی که در واقع بصورت یک برگه پوششی است، به دلیلی اینکه اولین برخورد مخاطبان شما با آن صفحه است از اهیمت بالایی برخوردار است پس خلاقیت را در آن به حد عالی برسانید.

2 استفاده از اطلاعات کامل شرکت شما و محصول و تولیدات در بروشور تبلیغاتی

هر اطلاعاتی که مخاطبین شما به آن نیاز دارند بایستی در بروشور تبلیغاتی گنجانده شود. در حالتی ‌که بروشور شما مرتبط با کسب و کار است تمام جزئیات مرتبط با ارزش , متاع و سرویس بایستی در آن وجود داشته باشد . تا از این بابت بتوانید مخاطب را در رابطه خرید به اطمینان برسانید . قرارگیری مطلوب عکس ها نباید فراموش شود همینطور کیفیت عکس ها می بایست بالا باشد .

قرارگیری صحیح مطالب در بروشور تبلیغاتی

3 – قرارگیری صحیح مطالب در بروشور تبلیغاتی

مطالب می بایست به صورت تر و تمیز در کنار هم قرار بگیرند مثلا در صدر معرفی کوتاهی از کمپانی و کسب و کار خویش بدهید تا بتوانید مخاطب را نسبت به خویش مطمئن نمایید آن‌گاه به توضیحات در رابطه نمایشگاه یا فروشگاه و خصوصیت های آن بپردازید و در پایان در رابطه ارزش و روش خرید محصولات توضیح بدهید. استفاده از این ترتیب در طراحی و چاپ بروشور تبلیغاتی مخاطب را به آرامی با خود همراه کرده و از سردرگمی او دوری می نماید .

4 – بروشور تبلیغاتی را پباده سازی نمائید

در طول پباده سازی به ترتیب قرارگیری با نظم همه چیز در کنار هم اعتنا نمائید . خوانایی و قابل فهم بودن متن ها یکی از نکات خیلی مهم در طراحی بروشور تبلیغاتی است و نبود آن موجب ناکامی و موفقیت بروشور شما می شود . از جادوی رنگ ها غافل نشوید . رنگ ها تاثیر به سزایی در حالات بشر داراست. رنگی که گزینش می‌کنید، می بایست متناسب با کسب و کار شما باشد. مثلا رنگ آبی رنگ سبب ساز ساخت اطمینان می شود که همین دستور سبب استعمال این رنگ بوسیله شرکت ها بیمه شده‌است . یا این که برای مثال زرد رنگ و قرمز ‌رنگ منجر تحریک اشتها می شود که اکثر زمان ها از سوی فست فود ها به کار گرفته می شود .

بررسی بروشور تبلیغاتی

۵ – بررسی بروشور تبلیغاتی

بررسی دوباره بروشور را از همگی جنبه ها انجام دهید . در‌این بین از نظرها و مشورت کردن اشخاص دیگر غافل نشوید به دلیل آنکه که‌این اشخاص می‌توانند یاری های متعددی را تحت عنوان یک مخاطب به شما بدهند .

6 – فرستادن بروشور تبلیغاتی به چاپخانه

پس از انجام تمام روند ذکر شده و چک کردن نهایی فایل طراحی شده , آن را ترتیب کرده و بصورت فایل برای  چاپ دیجیتال بروشور تبلیغاتی اقدام می نماییم. شایسته ترین فرمت ذخیره و ارسال برای بروشور تبلیغاتی فرمتPDF است که در‌ این فرمت رنگ ها با کمترین تغییر تحول به چاپ می رسند .

7 پخش بروشور تبلیغاتی

پباده سازی و چاپ فوری دیجیتال بروشور تبلیغاتی کار پایانی نیست . یکی دیگر از فرآیند، معین کردن و ترتیب پخش بروشور تبلیغاتی است. در‌صورتی‌که بروشور خویش را در مکان درست و در زمان درست و به مخاطبانی که به آن نیاز دارند پخش نکنید کل مراحل تولید بروشور را خراب میکنید . بروشور تبلیغاتی باید در ابتدای کار برای هدف های مشخص طراحی و چاپ شود .

نوشته چاپ بروشور دیجیتال به چه شکل انجام می شود؟ اولین بار در چاپ و تبلیغات بهرنگ پدیدار شد.

About payam

Check Also

آیا می دانید اولین هدیه تبلیغاتی چه بوده است

آیا می دانید اولین هدیه تبلیغاتی چه بوده است؟ خودکار؟ سررسید؟ ماگ؟ هیچکدام! یک دکمه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *