Home / هدایای تبلیغاتی / نقش هدایای تبلیغاتی در رقابت‌های بازاریابی

نقش هدایای تبلیغاتی در رقابت‌های بازاریابی

چاشنی تبلیغات و هدایای تبلیغاتی

بازاریابی از طریق فرایند مبادله میتواند  فعالیتی انسانی در جهت ارضای نیازها وخواسته‌ها باشد. یکی از روش های بازاریابی شرکت ها هدایای تبلیغاتی یا هدیه‌های تجاری است.

تعداد مشتریان یک شرکت با استفاده از هدایای تبلیغاتی میتوانند افزایش پیدا کنند، بنابراین باید به علایق مشتری کاملاً توجه شود.

 

این هدایای تبلیغاتی کالاهایی هستند که در برنامه‌های بازاریابی و تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرند. هدایای تبلیغاتی برای تبلیغ یک شرکت، رویداد، یا عنوان تجاری در یک کمپین تبلیغاتی یا کنفرانس داده می‌شود و بخشی از رقابت عظیم بازاریابی است.

در بازاریابی ایجاد یک رابطه قوی بین  مشتریان و خریداران که همان تولیدکننده یا عرضه‌کننده هستند نکته‌ای بسیار مهم است. خریداران هدایای تبلیغاتی با توجه به رقابت‌های نزدیک میان شرکت‌های تولیدکننده هدایای تبلیغاتی، طبعاً انتخاب‌های گوناگونی برای خرید هدایای تبلیغاتی شرکت خود خواهند داشت، اما وفاداری آنها به فروشنده یا تولیدکننده دست و دلباز و خوشرو بیشتر است؛ اگرچه قیمتی که بابت یک محصول پرداخت می‌کنند، نسبت به سایرین بالاتر باشد .

هدایای تبلیغاتی در طول سال جای شما را در ذهن مشتریان حفظ می‌کنند. از آنجایی که در سال‌های اخیر برخی از شرکت‌ها به علت رکود اقتصادی نیروهای خود را تعدیل کرده‌اند، به همین دلیل بسیاری بر این باورند که هدیه دادن برای حفظ روابط مهم است و ماندگاری محصول مورد نظر را در ذهن مشتریان افزایش میدهد.

در دنیای کنونی  اگر شرکتی مشتریان کمی داشته باشد، تعداد مشتریان خود را با استفاده از هدایای تبلیغاتی می‌تواند افزایش دهد، بنابراین برای این کار باید به علایق مشتری توجه کند. هدایای تبلیغاتی در اشکال و قالب‌های گوناگون هستند. همچنین سایت‌هایی نیز وجود دارند که هدایای تبلیغاتی را به صورت اینترنتی در اختیار مشتریان می‌گذارند.

از جمله کالاهایی که به عنوان هدایای تبلیغاتی در شرکت تبلیغاتی افرند بوده و می‌توانند نقش موثری در تبلیغات و بازاریابی شرکت‌ها داشته باشند، می‌توان به محصولات پرکاربردی مانند انواع پاور بانک تبلیغاتی و ذخیره‌کننده انرژی، ست هدیه تبلیغاتی، قمقمه ورزشی تبلیغاتی، شیکر ورزشی تبلیغاتی، فلاسک استیل تبلیغاتی، فلاسک دمنوش ساز، ماگ دمنوش ساز تبلیغاتی، ست ابزار تبلیغاتی،  ابزار چندکاره تبلیغاتی، ساعت رومیزی دیجیتال چوبی تبلیغاتی، ساعت دیواری تبلیغاتی، خودکار فلزی تبلیغاتی، خودکار پلاستیکی تبلیغاتی، لوازم سفری تبلیغاتی، فلش مموری تبلیغاتی، چراغ قوه تبلیغاتی، ست لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر تبلیغاتی، ساک خرید تبلیغاتی، جاکلیدی تبلیغاتی، جاکارتی تبلیغاتی، ساک ورزشی تبلیغاتی، خوشبو کننده تبلیغاتی، فلدر تبلیغاتی، یادداشت تبلیغاتی، ماشین حساب تبلیغاتی، لیوان سرامیکی تبلیغاتی، ماگ سرامیکی تبلیغاتی، ماگ استارباکس تبلیغاتی، لیوان استارباکس تبلیغاتی، لیوان دمنوش ساز تبلیغاتی اشاره کرد.

بعضی  از شرکت‌ها در سال های اخیر به علت رکود اقتصادی نیروهای خود را تعدیل کرده‌اند، به همین دلیل بسیاری بر این باورند که هدیه دادن برای حفظ روابط مهم است.

جهت بازاریابی یکپارچه هدایای تبلیغاتی یک رکن کلیدی هستند.

استفاده از هدایای تبلیغاتی در بازاریابی باعث ماندگاری شرکت هدیه دهنده در ذهن عموم میشود و در حقیقت همان انتقال پیام شرکت است.

یکی از روش های بازاریابی شرکت ها، هدایای تبلیغاتی یا هدیه‌های تجاری است. این هدایا کالاهایی هستند که در برنامه‌های بازاریابی و تبلیغاتی استفاده می‌شوند. این کالاهای تبلیغاتی برای تبلیغ یک رویداد، شرکت یا عنوان تجاری در یک برنامه تبلیغاتی یا کنفرانس داده می‌شود و بخشی از رقابت عظیم بازاریابی است.

با اضافه کردن هدایای تبلیغاتی به بازاریابی رسانه ای که شامل تبلیغات محیطی، رادیو، رسانه های پرینت شده می باشند یک راهی برای تبلیغاتی ایجاد شده است که بسیار موثر بوده است. و در نتیجه میزان موفقیت استراتژی های بازاریابی را بالا می برد.

 

تاثیر هدایای تبلیغاتی در بازاریابی یکپارچه

هدایای تبلیغاتی موجب بهبود برند میشود و همچنین منبعی از اطلاعات مفید می باشند. در ضمن هدایای تبلیغاتی باعث علاقه مندی مشتری جهت خرید میشود و به عنوان یک راه کارآمد جهت رسانه های تبلیغاتی دیگر مورد استفاده قرار می گیرند.

هدایای تبلیغاتی به عنوان یک روش تبلیغاتی مستقل به طور اعجاب انگیزی مورد استفاده قرار می گیرند. که یک تصور موفقیت آمیز از نام تجاری ایجاد می کند، و خیلی از هدیه گیرندگان اظهار داشته اند که هدایای تبلیغاتی توسط آنها مورد توجه قرار گرفته است. این هدایای تبلیغاتی در حقیقت افزایش وفاداری به برند را ایجاد کرده است. لذا ارزش سرمایه گذاری کالاها و هدایای تبلیغاتی از طریق سرمایه گذاری هایی که توسط مشتریان شرکت ما انجام می شود، قابل مشاهده است.

در کل میتوان گفت که هدایای تبلیغاتی در حوزه بازاریابی بسیار با ارزش هستند  هم در حالتی که به عنوان قسمتی از یک مرحله بازاریابی یک سو مورد استفاده قرار گیرند و هم در حالت مستقل.

به طور کلی تبلیغات، روشی  برای انتقال یک پیام و یا مفهوم خاص از فردی به فرد دیگر است. این ابزار

می تواند بصورت مجازی یا فیزیکی باشد. ابزارهای تبلیغاتی از گستره ی مختلفی تشکیل شده اند که هرکدام وظیفه ای مشخص دارند.  اگر بخواهیم تبلیغات را دسته بندی نماییم با مجموعه ای بزرگ روبه رو خواهیم شد که هرکدام از آنها دارای مشخصات خاصی می باشند.

 

نوشته نقش هدایای تبلیغاتی در رقابت‌های بازاریابی اولین بار در | افرند طرح پرداز پدیدار شد.

About payam

Check Also

آیا می دانید اولین هدیه تبلیغاتی چه بوده است

آیا می دانید اولین هدیه تبلیغاتی چه بوده است؟ خودکار؟ سررسید؟ ماگ؟ هیچکدام! یک دکمه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *