Home / بروشور / مهمترین نکاتی که در طراحی کارت ویزیت باید به آن توجه کرد

مهمترین نکاتی که در طراحی کارت ویزیت باید به آن توجه کرد

مهمترین نکاتی که در طراحی کارت ویزیت باید به آن توجه کرد

کارت ویزیت یکی از مهم ترین ابزارهای بازاریابی است. شما کارت ویزیت خود را به مشتریان احتمالی میدهید تا اطلاعات لازم را برای تماس با شما داشته باشند. همچنین می توانید آن را داخل نامه ها بگذارید تا خودتان و کارتان را به دیگران معرفی کنید. مهم نیست که چه استفاده ای از کارت ویزیت خود می کنید، مهم این است که این کارت باید حرفه ای، خوانا و جذاب باشد و به مشتریان کمک کند به خاطر بیاورند که شما چه خدماتی ارائه می دهید و چرا باید به سراغ شما بیایند. کارت ویزیت باید معرف و نماینده خوبی نزد مشتریان احتمالی شما باشد؛ بنابراین در طراحی کارت ویزیت نهایت دقت و توجه را به عمل آورید. هر چند توجه به تمامی نکات برای طراحی روی یک تکه مقوای کوچک چندان ساده نیست، اما امکان پذیر است. در ادامه، پیشنهاداتی برای طراحی یک کارت ویزیت ارائه شده است.

آرم یا لوگو در طراحی کارت ویزیت

از یک طراح حرفه ای لوگو بخواهید تا آرمی برای حرفه شما طراحی کند. لوگو باید قابل پیاده شدن روی کارت ویزیت، سربرگ، بروشور، و وب سایت شما باشد. به خاطر داشته باشید که جهت نگارش نام خود در کارت ویزیت از فونت هایی استفاده کنید که منحصرا متعلق به شرکت شما باشند.

شعار تبلیغاتی در طراحی کارت ویزیت

شعار تبلیغاتی در طراحی کارت ویزیت

شعار تبلیغاتی خود را روی کارت ویزیت بنویسید و فراموش نکنید که شعارهای شرکت های مدرن، مشتری محور است نه محصول محور. شعار باید ساده، کوتاه، مختصر، قابل به یاد سپاری، و ترجیحا دارای وزن و ریتم باشد. پشت کارت ویزیت جای خوبی برای درج شعار تبلیغاتی است.

وب سایت و پست الکترونیکی در طراحی کارت ویزیت

اگر نگران ارسال پیام های تبلیغاتی هستید، می توانید دو آدرس ایمیل داشته باشید که یکی را روی کارت ویزیت بنویسید و دیگری را برای کاربردهای شخصی استفاده کنید و فقط به برخی همکاران و دوستان مطمئن خود بدهید. پشت کارت ویزیت جای مناسبی برای درج نشانی وب سایت است.

شماره تماس در طراحی کارت ویزیت

شماره تماس و نشانی شرکت را ذکر کنید. دقت کنید که در این نشانی به شرکت یا سازمان دیگری اشاره نشود. بین بخش های مختلف نشانی و شماره تماس از نشان گذاری های مناسب استفاده کنید.

نام و سمت صاحب کارت ویزیت

نام و نام خانوادگی و مسئولیت شما باید در چاپ کارت ویزیت درج شده باشد. پیشنهاد می شود در سطر اول نام، و در سطر دوم مسئولیت خود را ذکر کنید. از نوشتن عناوینی مانند ریاست، معاونت، و مدیریت خودداری کنید؛ چرا که این عناوین معرف واحد سازمانی است نه مسئولیت فردی.

چاپ کارت ویزیت

چاپ کارت ویزیت را می توان در تیراژهای بالا انجام داد. وجود تکنولوژی چاپ دیجیتال، این امکان را به شما می دهد که کارت ویزیت خود را در حتی یک نسخه نیز چاپ کنید. در این صورت خودتان می توانید با یک پرینتر جوهر افشان و کاغذ مرغوب این کار را انجام دهید.

خوانا بودن کارت ویزیت

از طراح خود بخواهید که در نوشتن مطالب روی کارت ویزیت از یک فونت بزرگ استفاده کند. رنگ نوشته ها باید از رنگ زمینه کارت متمایز باشد. فراموش نکنید که کارت ویزیت شما یک اثر هنری نیست، بلکه ابزاری جهت معرفی شغل و حرفه شما است و باید بتواند تصویر خوبی از شرکت و شما در ذهن مشتری ایجاد کند. مطمئن باشید که اگر طرف مقابل نتواند اطلاعات شما را از روی کارت بخواند، یک مشتری را از دست داده اید.

تمایز در طراحی کارت ویزیت

شما می توانید با استفاده از رنگ های درخشان، طرح های خلاقانه، و چاپ کارت ویزیت روی کاغذهایی با جنس متفاوت کاری کنید که کارت ویزیت شما کاملا متمایز از دیگر کارت ها به نظر برسد.

رنگ در طراحی کارت ویزیت

به راز پنهان رنگ ها دقت کنید، آنها معمولا معنا و مفهوم متفاوتی در خود دارند. بهتر است سری به کتاب های روانشناسی رنگ بزنید.

منبع : دکتر کامران صحت

 

نوشته مهمترین نکاتی که در طراحی کارت ویزیت باید به آن توجه کرد اولین بار در چاپ و تبلیغات بهرنگ پدیدار شد.

About payam

Check Also

نقش هدایای تبلیغاتی در رقابت های بازاریابی

بازاریابی به عنوان فرایندی مدیریتی-اجتماعی تعریف می‌شود که بوسیله ی آن افراد و گروه‌ها از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *