Home / افزایش فروش / در چه مناسبت‌هایی باید هدایای تبلیغاتی ارائه کنیم؟

در چه مناسبت‌هایی باید هدایای تبلیغاتی ارائه کنیم؟

یکی از روش های جلب نظر مشتریان عرضه هدایای تبلیغاتی است. زمان هایی وجود دارد که مشتری نسبت به برند ما بی توجه است و با دیدن لوگوی سازمان یا شرکت مان بی تفاوت از کنار آن می گذرد، یا به اصطلاح عامیانه تر، لوگو و نام تجاری سازمان ما به چشم او نمی آید، در چنین شرایطی یک گیفت تبلیغاتی می تواند راه چاره باشد تا از طریق آن نظر مشتریان را جلب کنیم.

هدایای تبلیغاتی در افزایش آگاهی نسبت به برند، رشد کسب و کار، حفظ مشتریان فعلی و جذب و نگهداری مشتریان جدید از توانایی زیادی برخوردارند. استفاده از هدایای تبلیغاتی در برنامه های بازاریابی و تبلیغات از جمله روش های بسیار به صرفه و کاربردی است که اکثر سازمان ها و شرکت ها در مراسم ها و مناسبت های مختلف ملی، مذهبی، اجتماعی و حتی بین المللی و… از آن استفاده می کنند.

این سوال پیش می آید که در کدام مناسبت ها هدایای تبلیغاتی اهدا کنیم تا تاثیر بیشتری بر روی مخاطب بگذارد؟
در کشور ما ایران مناسبت های ملی و مذهبی بسیاری وجود دارد که به بهانه آن ها می توانیم به کارکنان، مشتریان و همکاران تجاری خود هدایایی تقدیم کنیم. علاوه بر این مناسبت ها، مواقعی در سال وجود دارد که ممکن است کارکنان، مشتریان و یا همکاران تجاری یک کمک یا همکاری فوق العاده داشته باشند، در این مواقع یک هدیه با لوگوی شرکت می تواند قدردانی ما را ملموس تر جلوه دهد، خصوصا زمانی که قصد قدردانی از پرسنل خود را داریم دادن این هدیه در مقابل دیگر کارکنان، باعث ایجاد انگیزه در سایر پرسنل می شود.

یکی از مناسبت هایی که تقریبا همه شرکت ها اقدام به تهیه و اهدای گیفت های تبلیغاتی به همکاران و مشتریان خود می کنند، عید نوروز است. در پایان سال بسیاری از سازمان ها و شرکت ها برای شروع روابط تجاری جدید یا حفظ همکاری های قبلی در سال جدید، اقدام به عرضه هدایایی مانند پاور بانک تبلیغاتی، فلش تبلیغاتی، خودکار تبلیغاتی، تقویم رومیزی تبلیغاتی، سر رسید تبلیغاتی، ماگ تبلیغاتی می کنند. بسیاری از شرکت ها برای پایان سال معمولا تقویم رومیزی و سالنامه تبلیغاتی در نظر می گیرند تا در طول روز و هر روز هفته در مقابل چشم مشتریان و همکاران تجاری خود باشند. زمانی که مصرف کننده به تقویم نگاه می کند برند ما در مقابل چشم او قرار می گیرد.

مناسبت های مذهبی مختلفی هم وجود دارد که می توانیم هدایایی را به کارکنان یا مشتریان خاص خود هدیه دهیم. مناسبت هایی مانند ولادت حضرت علی (ع) یا روز پدر را می توانیم با یک هدیه تبلیغاتی مناسب و زیبا که در شان کارکنان مان باشد مانند یک ست چرم تبلیغاتی، کیف تبلیغاتی و… به کارکنان خود تبریک بگوییم.

یا روز ولادت حضرت فاطمه (س) یا روز مادر را با یک هدیه تبلیغاتی زیبا که مناسب بانوان باشد به خانم های مجموعه تبریک بگوییم.
در همین راستا روز دختر و روز جوان را داریم که با یک هدیه خلاقانه و جوان پسند می توانیم این روز را به آنان تبریک بگوییم و باعث ایجاد انگیزه و میل به پیشرفت در آن ها شویم و از این طریق کارایی آن ها را افزایش دهیم.
در روز دانشجو و روز دانش آموز معمولا اکثر مراکز آموزشی اقدام به چاپ اطلاعات تماس خود بر روی خودکار تبلیغاتی می کنند و آن را به عنوان گیفت تبلیغاتی به دانشجویان و دانش آموزان هدیه می دهند. از آن جایی که این دو گروه میانگین سنی جوان دارند و بسیاری از آن ها در طول روز ساعت ها به گشت و گذار در اینترنت می پردازند، هدایایی مانند پاوربانک تبلیغاتی، یا یک فلش کارتی تبلیغاتی برای جا به جایی اطلاعات برای آن ها مفیدتر خواهد بود.

جشن فارغ التحصیلی یا دانش آموختگی که در پایان هر مقطع تحصیلی برگزار می شود، مراسم دیگری است که در آن از هدایای تبلیغاتی استفاده می شود. از آن جایی که در این مراسم نیز مخاطب ما جواب است بهتر است از هدایایی تبلیغاتی دیجیتال استفاده کنیم که برای جوانان جذاب و کاربردی است.

نوشته در چه مناسبت‌هایی باید هدایای تبلیغاتی ارائه کنیم؟ اولین بار در هدایای تبلیغاتی مناسب در نوبل گیفت | هدیه تبلیغاتی پدیدار شد.

About payam

Check Also

نقش هدایای تبلیغاتی در رقابت های بازاریابی

بازاریابی به عنوان فرایندی مدیریتی-اجتماعی تعریف می‌شود که بوسیله ی آن افراد و گروه‌ها از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *