Home / آموزش چاپ / برای طراحی بروشور تبلیغاتی با فتوشاپ باید به چه نکاتی توجه کرد ؟

برای طراحی بروشور تبلیغاتی با فتوشاپ باید به چه نکاتی توجه کرد ؟

برای طراحی بروشور تبلیغاتی با فتوشاپ باید به چه نکاتی توجه کرد ؟

شرکت ها و نهادهای دولتی و خصوصی همیشه اولین برنامه ای که برای بازاریابی محصولات خود و معرفی این محصولات به دیگران دارند، بوسیله چاپ بروشور تبلیغاتی است. بروشور تبلیغاتی اغلب برای معرفی محصولات بصورت چاپ بروشور 2 لت و چاپ بروشور 3 لت اغلب به کار می رود. بروشور های تبلیغاتی اغلب بوسیله طراحان گرافیک و بصورت طراحی بروشور حرفه ای معرفی می شوند. طراحان گرافیک برای طراحی بروشور اغلب از نرم افزارهای گرافیکی بسته به تخصص خود استفاده میکنند.

از آنجایی که مشتریان اغلب طراحی بروشور با ورد یا پاورپوینت یا پابلیشر انجام می دهند کار را برای چاپ بروشور فوری خود سخت تر می کنند و ناظر چاپ باید قبل از چاپ بروشور تبلیغاتی، کیفیت بروشور را کنترل کند و ببیند آیا اندازه ها در طراحی بروشور رعایت شده یا خیر.

ناظر چاپ باید قبل از چاپ بروشور تبلیغاتی، کیفیت بروشور را کنترل کند

از این رو پیشنهاد می شود برای طراحی بروشور تبلیغاتی خودتون حتما از طراحان گرافیک استفاده کنید تا در موقع چاپ دچار مشکلات چاپی نشوید و رنگ ها و عکس ها شما با بالاترین کیفیت چاپ شوند.

نرم افزارهای مورد استفاده طراحان گرافیک اغلب نرم افزارهایی مثل ایلستریتور و کورل و فتوشاپ و در زمان قدیم فری هند بودند. امروزه با پیشرفت نرم افزارهای ادوب استفاده از آنها توسط طراحان گرافیک راحت و راحت تر شده است.

نرم افزار فتوشاپ را می توان نرم افزاری عالی برای کارهایی که اغلب با عکس سر و کار دارند معرفی کرد. این نرم افزار یکی از محبوبترین نرم افزارهایی است که طراحان گرافیک وقت خود را با آن سپری میکنند و طرح های بسیار زیبایی بوسیله آن خلق می کنند. از جمله طراحی هایی که با این نرم افزار انجام می شود می توان به طراحی کارت ویزیت و طراحی تراکت و طراحی کاتالوگ نیز اشاره کرد.

در این مقاله سعی داریم به چند نکته در مورد طراحی بروشور با نرم افزار فتوشاپ اشاره کنیم که شما را برای داشتن یک بروشور تبلیغاتی خوب راهنمایی خواهد کرد :

مرحله اول طراحی بروشور با فتوشاپ : برای طراحی بروشور تبلیغاتی باید یک صفحه A4 در فتوشاپ باز کرده و مود صفحه را در حالت CMYK قرار داده و رزولوشن آن را 300 Dpi قرار دهید. ( توجه کنید که صفحه مورد نظر سفید باشد)

طراحی بروشور تبلیغاتی یک صفحه A4

مرحله دوم طراحی بروشور با فتوشاپ : در این مرحله باید صفحه خود را به دو قسمت مساوی یا سه قسمت مساوی بوسیله گادلاین های فتوشاپ تقسیم کنید . اینکار بسته به درخواست شما که بروشور 2 لت می خواهید یا بروشور سه لت این تقسیم بندی تغییر می کند . بروشور 2 لت به معنای داشتن یک بروشور با یک خط تا در وسط است که بروشور را به دو قسمت مساوی تقسیم میکند و بروشور 3 لت به معنای تقسیم بروشور به 3 صفحه است و 2 خط تا در وسط بروشور می خورد. پیشنهاد می شود قبل از طراحی بروشور یک صفحه A4 بردارید و نسبت به اینکه می خواهید بروشورتان به چه صورت تا شود( آکاردئونی یا روی هم تا می خورند) ، ماکت درست کنید و روی آن شماره صفحه بزنید و نسبت به آن کاره طراحی خود را انجام دهید.

مرحله سوم طراحی بروشور با فتوشاپ

مرحله سوم طراحی بروشور با فتوشاپ : طرح یا عکس خود را که میخواهید روی زیمنه کار بصورت سرتاسر کار بیاید قرار داده و توجه کنید که کیفیت عکس بالا باشد تا موقع چاپ بروشور خود در کیفیت کار نهایی به مشکل نخورید. (باید توجه کنید که در چاپ بروشور ، پس از چاپ مرحله برش کاری و خط تا اتفاق میفتد پس پیشنهاد میکنیم که نیم میلیمتر از هر طرف از کارتون نوشته های مهم یا عکس های مهم قرار ندهید . این نکته برای خط تا هم باید رعایت شود. )

مرحله چهارم طراحی بروشور با فتوشاپ : متن ها و عکس ها را در زیر هم با نظم کافی قرار دهید . سعی کنید از فونت هایی که خواندن آن برای مخاطب و خواننده راحت تر است استفاده کنید . در این مرحله می توانید از فونت هایی مانند یکان یا نازنین یا ایران سنس استفاده کنید . رنگ فونت و سایز فونت را از یاد نبرید و به آن توجه ویژه ای داشته باشید.

مرحله پنجم طراحی بروشور با فتوشاپ : برای خروجی گرفتن از فایل نهایی خود حتما از فرمت های Pdf  یا Jpeg استفاده کنید و حتما حتما قبل از فرستادن طرح برای چاپخانه از بروشور طراحی شده خود یک پرینت گرفته و طرح ها و نوشته ها و سایز  و برش  و خط تا خود را به دقت کنترل کنید .

اگر در هر کدام از این مراحل مشکلی داشتید حتما با کارشناسان بخش طراحی ما تماس گرفته و مشکل خود را با آنها در میان بگذارید . آنها در اولین فرصت شما را راهنمایی خواهند کرد .

نوشته برای طراحی بروشور تبلیغاتی با فتوشاپ باید به چه نکاتی توجه کرد ؟ اولین بار در چاپ و تبلیغات بهرنگ پدیدار شد.

About payam

Check Also

12 نکته ضروری در طراحی لوگو ( بخش اول )

لوگو را می‌توان به مثابه چهره یا شمایل صورت هر برند دانست، به این معنی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *