Home / جذب مشتری / آیا می‌دانید که مشتریان شما دقیقا چه می‌خواهند؟

آیا می‌دانید که مشتریان شما دقیقا چه می‌خواهند؟

آیا تابحال به این فکر کرده‌اید که مشتریان شما تا چه اندازه بر موفقیت کسب و کار شما موثرند؟ و یا هیچ به این مسئله فکر کرده‌اید که اگر مشتریان شما را ترک کنند، چه فاجعه‌ای انتظار شما را می‌کشد؟ من فکر می‌کنم که شما هم با این موضوع موافق باشید که بدون هیچ تردیدی می‌توان حیات یک کسب و کار را به وجود مشتریان وابسته دانست، اما در بازار  همیشه متغیر امروزی و با وجود رقبا و تنوع چشم‌گیر محصولات، چگونه در حفظ و جذب مشتریان‌مان موفق عمل کنیم؟ اولین و در واقع مهمترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم این است که خواسته‌ها و انتظارات مشتریانمان را بدانیم و در جهت کسب رضایت آنان گام برداریم. اما سوال مهمی که همواره با آن روبرو هستیم این است که مشتریان ما دقیقا چه میخواهند؟ و ما از چه طریقی می‌توانیم به این خواسته‌ها پی ببریم و در راستای جلب رضایت مشتریانمان اقدام کنیم؟

افراد برای تبدیل شدن به یک مشتری نیاز به محرک دارند و اساسا هم وجود یک محرک است که دیگران را به سوی خرید و استفاده از محصولات و خدمات شما سوق می‌دهد. اینکه تنها به دنبال مشخص کردن «نیاز» یک مشتری برای خرید باشید و کسب و کار خود را بر پایه رفع این نیاز طراحی کنید، لزوما موفقیتتان را در جلب نظر مشتری به همراه نخواهد داشت. برای ترغیب مشتریان به استفاده از کالاها و خدمات خود باید برای آن‌ها محرک‌هایی ایجاد کنید که شما را برای رفع نیازهای خود انتخاب کنند. در ادامه این مقاله، به چند نمونه مهم از مواردی که می‌توانند در هنگام خرید بعنوان یک محرک برای جلب توجه مشتریان عمل کنند اشاره کرده‌ایم. اکثر این موارد به هم مرتبط هستند و در کنار هم بر نتایج تصمیم مشتریان اثر می‌گذارند:

  • نحوه عملکرد و راحتی مصرف

مشتریان به محصولات و خدماتی نیاز دارند که در راستای رفع نیاز و برآوردن خواسته‌های آنان بهترین عملکرد را داشته باشد و عموما هم انتظار دارند که طریقه استفاده‌ از آنان  چندان پیچیده و دشوار نباشد.

  • قیمت

مشتریان معمولا بودجه ثابتی برای خرید دارند و تمایل دارند که قیمت‌ها را بررسی کنند و انتخاب مناسب‌تری از لحاظ بعد مالی داشته باشند، پس تعیین یک قیمت رقابتی می‌تواند عامل بسیار مهمی برای سوق دادن آنان به سمت  استفاده از محصولات و خدمات شما باشد.

  • وجود آپشن‌ها

آپشن‌ها یکی از موارد مهم برای جلب نظر مشتریان محسوب می‌شوند. ارائه طیف وسیع و متنوعی از محصولات و خدمات، شرایط پرداخت اقساطی، سرویس پرداخت در محل، ارسال رایگان کالا، هدایای تبلیغاتی، تخفیف‌‌ها و مواردی از این دست را می‌توان نوعی آپشن دانست که کسب و کار شما را از رقبا متمایز می‌کند.

  • شفافیت

مشتریان در قبال کالا و خدماتی که انتخاب می‌کنند و پولی که می‌پردازند از شما انتظار دارند که با آن‌ها صادق باشید و شرایط و مسائل کسب و کار خود را برای آن‌ها شفاف سازی کنید. اینکه بدون هیچ توضیحی به قطع ارائه بعضی از خدمات و محصولات بپردازید و یا به صورت ناگهانی قیمت‌ها را افزایش دهید درواقع مثل این می‌ماند که با دستان خود مشتریان ارزشمند خود را به رقبایتان تقدیم کنید.

  • صدای مشتری

همواره، همواره و همواره در صدد باشید که برای مشتریان خود این امکان را فراهم کنید که انتقادات و پیشنهادات خود را  با شما در میان بگذارند. حتما به نکاتی که اشاره می‌کنند توجه کنید و به دنبال راهی باشید تا به آن‌ها نشان بدهید که برای شما اهمیت دارند و به نظرات آنان توجه می‌کنید.

نوشته آیا می‌دانید که مشتریان شما دقیقا چه می‌خواهند؟ اولین بار در هدایای تبلیغاتی | سررسید | هدایای تبلیغاتی خاص | سررسید 97 پدیدار شد.

About payam

Check Also

نقش هدایای تبلیغاتی در رقابت های بازاریابی

بازاریابی به عنوان فرایندی مدیریتی-اجتماعی تعریف می‌شود که بوسیله ی آن افراد و گروه‌ها از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *